דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין עסק לחתונה? 

מאת    [ 12/03/2013 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 1588 פעמים ]

 

תחת הלחץ התמידי של ניהול עסק עם כל מה שכרוך בכך, לא תמיד קל לשמור על יחסים טובים בתוך העסק, במיוחד אם מדובר בשותפים.

וכך, קורה פעמים רבות שאני מוצא את עצמי בתפקיד של  "יועץ זוגיות" לשותפים בעסק.

לקוח שלי ניסה לטפל בחיכוחים עם שותפו לעסק במשך כ- 3 שנים.השותף ביקר כל פעולה שהלקוח שלי ביצע ועשה זאת בתגובות כעוסות ואנטגוניסטיות.

ברור שעסק במצב כזה לא יצמח וישגשג בצורה אופטימלית . הערבול משפיע על השותפים ועל סביבתם: העובדים והלקוחות. הרבה מתשומת הלב שצריכה להיות מופנית לפעילות ערה של ניהול ותפעול העסק, מתבזבזת על מריבות סרק בין השותפים.

במשך מספר חודשים ניסיתי להסביר ללקוח שלי שישנה תכנית שתעזור לו לטפל טוב יותר בשותף שאיתו היו לו חיכוחים, ולזכות ביותר שיתוף פעולה. לא משנה באילו אמצעי שכנוע ניסיתי לנקוט, נראה הייה, שהבחור פשוט ויתר והיה די מבואס מכך.

נקודת המפנה הגיעה ממקום לא צפוי.

 

 

טיפול

כל מה שעשינו, הוא להבהיר  את משמעותה של מילה אחת ולתת מספיק דוגמאות המראות  כיצד המשמעות החדשה הזו, יכולה להשפיע על חייו העסקיים והאישיים.

מה שמצאתי הוא שיש לו הגדרה לא נכונה של המילה לטפל. כשהבהרנו מה פירוש המילה לטפל פתאום הוא נשען קדימה והיה בעניין רב.

לטפל פירושו "לשלוט, לכוון." לכוון מיומנות שנרכשה למען השגת מטרות מיידיות. - קורס מנהלי ארגונים, ל.רון האברד.
עד אותו הרגע הוא היה משוכנע שהוא אמור לטפל בשותף. הוא היה בטוח שעליו כעת לעשות ולשנות משהו אצל שותפו לעסק כדי לשנות את דעתו על לגרום לשותף ש"יבין יותר" ויהיה "הגיוני יותר" ובכלל שישתף יותר פעולה. זה כמובן היה נראה לו לגמרי בלתי אפשרי לאחר  תקופה כל כך ארוכה של חיכוחים בלתי פוסקים ואין ספור נסיונות שלא צלחו.

במקרים קודמים, כשהשותף זרק לו הערה אנטגוניסטית, הלקוח שלי ניסה להגיב, והתגובה עצמה גררה תגובה שלילית עוד יותר. והמצב התדרדר עד לפיצוץ.

כשניסה לנקוט שיטה אחרת ופשוט לא לענות, זה הביא להתפרצות גדולה יותר מהצד השני שהרגיש שלא מתיחסים אליו כראוי.

כל הנסיונות הללו נחשבו אצלו לטיפול שנכשל, אז מה הפלא שהרגיש שהכל אבוד?!

בעקבות הבהרת המילים בעזרת ההגדרה המתאימה, הלקוח הבין שהוא צריך לרכוש מיומנות לטפל קודם בעצמו לפני שהתקדמות כלשהי תהייה אפשרית.

בעזרת לימוד ותרגול המרכיבים השונים של נוסחת התקשורת (פרטים נוספים אצלינו) הוא ראה והבין איך תגובות לא נאותות שלו מדרדרות את המצב. הוא גם שמח לבצע איתי מספר תרגולים של תגובות נכונות ונאותות למצבים. כעת זה לא היה מכני או אוטומטי. הוא הבין מה הוא עושה, והרגיש את הכוח לשנות את המצב, בעזרת מיומנות גבוהה יותר לכוון את תגובותיו נכון יותר.

הוא הבין שהתכנית הזו יכולה להעלות אותו על הדרך ליצירת תקשורת שתקדם אותו, את השותף ואת העסק ותשפר מאוד את האוירה. שיפור היחסים יתרום מן הסתם לשגשוג העסק

כבר באותו הרגע הוא דיווח על השינוי שחל אצלו ועל שיפור ביכולת שלו לטפל במצבים! התגובות בשטח, לא אחרו לבוא.

אשמח לשמוע הצלחות מיישום,

עפר פלאוט

אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.

עפר פלאוט הוא הבעלים והמנכ"ל של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.


החברה עוזרת למנכלים ובעלי עסקים להכנס סדר בעסק ולהאיץ את הפעילות העיסקית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב